AD (728x60)

Thursday, December 13, 2018

10 SEBAB KENAPA BISNES KEDAI RM2 JADI PILIHAN

Share & Comment



1) Bisnes Kalis Inflasi.

Dalam keadaan ekonomi yang tidak menentu sekarang ni, ramai orang suka berbelanja di tempat murah. Jadi kedai RM2 menjadi pilihan. Bila ekonomi stabil, orang ramai akan berbelanja lebih di kedai RM2.

2) Modal Permulaan Yang Rendah.

Satu kedai seperti di gambar sebelah modalnya hanya RM55,000 siap semua. Bandingkan dengan perniagaan lain, modal sahaja dah dekat 6 angka.

3) Mudah Di Uruskan.

Jika berniaga kedai runcit, anda perlu ke pasar awal pagi setiap hari untuk membeli stok barang basah, Tetapi di kedai RM2, tugas harian anda hanyalah tambah stok, buang habuk dan layan customer. Orang perempuan pun boleh uruskan bisnes ini. Mudah kan?

4) Kurang Saingan.

Setakat ni bisnes kedai RM2 kurang persaingan kerana bisnes ini hanya di monopoli oleh peniaga cina. Berbanding dengan bisnes lain, kita terpaksa bersaing dengan orang Acheh, Pakistan, Myanmar.

5) Untung Yang Tinggi

Margin keuntungan adalah dalam 30%. Jika jual satu barang RM2, untung anda 60 sen satu barang. Sangat tinggi berbanding kedai runcit. Margin keuntungan kedai runcit tak sampai 5% pun.

6) ROI Yang Cepat

Return Of Invesment (ROI) ataupun berapa cepat anda pulang modal bila buka sesuatu bisnes sangat penting. Ada bisnes mengambil masa bertahun untuk pulang modal. Jadi anda kena sediakan modal pusingan yang besar. Tetapi bisnes kedai RM2, ROI anda cepat. Ada pelanggan kami dalam 3 bulan dah pulang modal. Boleh fokus buka cawangan yang ke 2.

7) Bisnes Di Kenali Ramai.

Bila signboard kedai anda tulis besar2 "KEDAI RM2" tak ada sesiapa yang tidak tertarik untuk masuk dan membeli. Baik budak kecil, orang tua, bangsa asing semua tahu kedai ini. Anda dah tak perlu risau ada customer atau tidak bila buka kedai. Pelanggan akan datang dan berbelanja.

8) Stok Tidak Mudah Rosak

Stok barang kedai RM2 bukanlan stok mudah rosak dan ada tarikh luput (kecuali makanan). Jadi anda tak perlu risau tentang stok reject. Stok kedai RM2 adalah barang yang cepat pusing, cepat jual. Letak je habis.

9) Jualan Bermusim , Untung Berganda

Dalam kedai RM2, anda boleh meraih untung berganda bila tiba musim tertentu. Tak semua bisnes ada jualan bermusim ni. Contohnya jualan masa musim perayaan, jualan cuti sekolah, jualan musim orang kahwin, jualan sempena naik sekolah, jualan sempena hari guru. Bila tiba musim2 begini, akan ada permintaan lebih untuk barang tertentu dan dah tentu untung berganda menanti anda.

10) Risiko Rendah

Bila modal dah rendah, kurang persaingan, senang di uruskan, stok tak mudah rosak dan banyak lagi yang telah kami terangkan di atas, sudah tentu lah bisnes ini risikonya sangat rendah. Jika gagal sekali pun, stok barang RM2 mudah nak di lelong. Ramai orang berminat terutamanya peniaga kedai runcit, peniaga pasar malam, kedai alat tulis, kedai mainan. Kami pun boleh beli semula stok tu. Jadi anda tak perlu risau.




SAYA BERMINAT! LANGKAH SETERUSNYA?

CALL/SMS/WHATSAPP 0196183022 - CIK HANA

Tags:

Written by

I was the founder hanaqueen station and also the author of this blog. We offering variety of delicious ready-to-foods and drinks such as Ice Blended, Waffle, Sweet Corn, Fries, Hot Dog Bun and many else

0 comments:

Post a Comment

 

My Instagram

Location

Popular Posts

Recent Posts

Follow by Email

Why to Choose HanaQueen?

HHANAQUEEN STATION OFFER A VARIETY OF PACKAGES FOR THOSE WHO WANT TO START A BUSINESS. YOU JUST NEED TO FIND THE BEST LOCATION TO RUN YOUR BUSINESS AND WE WILL PROVIDE ALL EQUIPMENT TO START YOUR BUSINESS INCLUDING FREE TRAINING.

YOU CAN START YOUR BUSINESS UNDER OUR NAME OR BUILD UP YOUR OWN BRAND. OUR BUSINESS IS FRESH AND FOCUSED, CONSISTENTLY DELIVERING NEW IDEAS. THIS IS NOT AN 'ADD ON' BUSINESS - WE ONLY PROVIDE GREAT SERVICES TO OUR CLIENTS. IT’S WHAT WE DO AND WE LOVE IT..

Copyright © HANAQUEEN STATION | Designed by SirArtwork