AD (728x60)

Thursday, March 29, 2018

TIPS AWESOME UNTUK STUDENTS

Share & Comment





TIPS AWESOME UNTUK STUDENTS


1. Mandi waktu pagi antara pukul 1 pagi - 6 pagi. Pada waktu ini, sangat bagus mandi kerana ia akan mengurangkan lemak dalam badan.
*boleh kurus ;) 

2. Jika bangun pukul 4 dan ke atas, jangan tidur lagi selepas itu kerana jika tidur semula, akan melemahkn badan.

3. Sarapan antara pukul 7 pagi - 7.30 pagi. Bagus sarapan pada waktu ini kerana ia akan meningkatkan kadar metabolisme dlm badan. *boleh kurus juga ;) 

4. Datang ke kelas seeloknya 10 minit awal atau lebih awal,kerana itu adalah adab dan mungkin ada keberkatan ilmu di situ. Bersedia untuk terima ilmu baru dan fikiran akan lebih lapang bila anda datang awal.

5. Makan tengahari dengan kadar biasa. Selepas setengah jam, tidur seketika 10-15 minit, kemudian basahkan kepala untuk kembali segar. Nap waktu lunch adalah penting untuk caj semula tenaga. Tapi jangan lah tidur sampai 1-2 jam. Itu bukan nap. 

6. Lakukan aktiviti fizikal selepas asar,kerana waktu ini tidak sesuai untuk belajar. Jadi,gunakannya untuk sebarang aktiviti fizikal dan exercise.

7. Mandi malam lebih kurang antara pukul 6 petang - 6.30 petang. Jangan beriadah terlalu lama,kerana ia akan meletihkan badan pada waktu malam.

8. Luangkan masa maghrib-isya' kepada Allah,kerana waktu ini adalah waktu tenangkan minda dengan terapi minda dan emosi.

9. Mula study lepas isya. Hanya ambil masa 30 minit untuk satu subjek, seterusnya subjek lain, sampai cukup 2 atau 2.30 jam untuk setiap malam.


Image result for tips study


10. Tidur awal,lebih kurang pukul 11 atau 11:30 malam. Kerana pada waktu ini,hormon dalam badan perlukan rehat untuk memproses badan dengan baik.

11. Jangan lupa bertahajud dan qiamullail, kerana inilah ikatan yang kukuh antara hamba dan Penciptanya. Bangun awal.

cc: @petuabonda
Tags: ,

Written by

I was the founder hanaqueen station and also the author of this blog. We offering variety of delicious ready-to-foods and drinks such as Ice Blended, Waffle, Sweet Corn, Fries, Hot Dog Bun and many else

2 comments:

  1. SALAM...
    yaya singgh sini..
    mmg stuju dgn tips di atas..bukn utk stdent je yg kerja pun bole je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam, terima kasih singgah. Betul, tips ini boleh diguna pakai untuk semua. hehe

      Delete

 

My Instagram

Location

123movies
google maps for free

Popular Posts

Recent Posts

Why to Choose HanaQueen?

HHANAQUEEN STATION OFFER A VARIETY OF PACKAGES FOR THOSE WHO WANT TO START A BUSINESS. YOU JUST NEED TO FIND THE BEST LOCATION TO RUN YOUR BUSINESS AND WE WILL PROVIDE ALL EQUIPMENT TO START YOUR BUSINESS INCLUDING FREE TRAINING.

YOU CAN START YOUR BUSINESS UNDER OUR NAME OR BUILD UP YOUR OWN BRAND. OUR BUSINESS IS FRESH AND FOCUSED, CONSISTENTLY DELIVERING NEW IDEAS. THIS IS NOT AN 'ADD ON' BUSINESS - WE ONLY PROVIDE GREAT SERVICES TO OUR CLIENTS. IT’S WHAT WE DO AND WE LOVE IT..

Copyright © HANAQUEEN STATION | Designed by SirArtwork